Het is nu 19 okt 2018 15:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 aug 2017 14:34 

Hallo allemaal,

Niet heer erg actief forum dit; toch maar even voorstellen.

Sinds april rij ik in een Lincoln Continental, 1973
De vrij zeldzame sedan, wat er meer uit ziet als een gemiddelde Full Size sedan Amerikaan vaan begin jaren '709

Ik wilde al 10 jaar lang sinds ik 2 jaar een super brute en super fijn rijdende 2WD Blazer heb gehad die ik voor de verkeerde reden (laswerk, APK) weg heb gedaan, weer eens V8 rijden. In de tussentijd grote oude Volvo's gereden, 850 daarna de ultieme estate luxe 960.

Vanwege een raar gemeentebeleid in Amsterdam t.a.v. Oldtimers krijg je vanaf 1-4-2017 geen parkeervergunning meer op een oldtimer. :rules2 Waarom je dan tegelijk nog wel met super smerige 2-takt de stad in mag waar ik dagelijks op de fiets last van heb, is mij echt een raadsel. :dontagree

Anyway, eerst gekeken naar een moderne 2008 Challanger, maar dat was niet realiseerbaar, en erg lastig in Nederland te vinden en ergens proef te rijden volstrekt onmogelijk. Twijfel tussen R/T V8 en STR V8.

Dus toch weer een oldtimer, mede gevoed door mijn hardgrondige hekel aan kapotte ontregelde en niet goed gesupporte auto electronica aan modernere auto's. Die zooi wil ik gewoon niet meer, of het moet een Tesla zijn.

Dus, als compensatie voor al die kleine autootjes, en voordat we allemaal elektrisch hybride kleine auto's rijden, wil ik weer gewoon V8 power. :tongue_23

Via Buick '73 boattail en '73 caddy proefrijden, kwam ik op de bad ass sedan Lincoln sedan. Big block standaard, big cruiser.

Kleur bruin, zwart-grijs dak.

Was eerst even wennen aan idee van geen chevy of mopar maar Ford. Maar ik zag wel het mooiere interieur van Lincolns en subtielere styling. Ookal wilde ik geen sedan, ik vond dit uiteindelijk wel een geschikte bak.
En na RDW keuring -onderdeel van de verkoop- kreeg ik de auto op tijd op naam om vóór 1-4-2017 op parkeervergunning te zetten :tongue_23

Omdat de auto qua uiterlijk niet erg perfect is, maar technisch wel, perfect om in Amsterdam op straat te parkeren, of moet ik zeggen 'af te meren'.
De auto is van Impco LPG voorzien met 120 (of 130?) liter tank en volledig getacktyleerd.

Ik durf nog geen hele grote afstanden te rijden en weet ook niet of ik mijn droom van een roadtrip Franse westkust-Bilbao-Portugal met deze auto moet doen. Of een ritje Oostenrijk of zo.

Intussen kan ik zeggen: ik heb er wel een hobby bij geloof ik. Ik deed altijd al wel wat aan mijn oude Volvo's voorzover mogelijk in Amsterdam op straat, maar dit is toch wel even andere orde, een 44 jaar oude auto.

Dus vele vragen, alles gaat 3x langer en moeizamer dan gedacht. CC werkend krijgen :crybaby :cafea :sad: Moderne 3 punts gordels voor plaatsen... :?

Maar telkens weer als er in rijd, 'brings on a Big Smile'

Gr., Hajo

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 20 aug 2017 22:04 

Welkom op het forum.
Lincolns blijven verslavend werken.
Nog niet zo lang geleden had ik er drie. (nu nog maar één, naast nog 2 US Fords en een Cadillac)
Ben wel benieuwd naar je "landyacht".
Foto's worden op prijs gesteld.

gr

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 21 aug 2017 13:20 
Lid SLCN

Ik heb 'm al een paar mogen bewonderen, groot (zoals het hoort) en donker bruin....mooie grote sloep!!!

[i]---Don't worry, be heavy......
---Bigger is Better '73 MK IV~~Dark Copper Red-Moondust Metallic---
Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]